REGISTRÁCIA  |  PRIHLÁSENIE
NAJNOVŠIE PRÍSPEVKY VO FÓRE   
tonyro1sk dňa 2.3. 15:02
Juraj dňa 18.2. 18:08
tonyro1sk dňa 6.2. 18:46

NAJNOVŠIE SNEHOVÉ SPRÁVY   
Dátum Stredisko Trasa Sneh Kvalita Úprava Pridal  
18.12.2025  Kremnické vrchy  Kordíky
Kordícka zvážnica 
0 až 14 cm  starý sneh zľadovatený  neupravené pre málo snehu  rudobb 
7.12.2025  Kremnické vrchy  Kordíky
Kordícka zvážnica 
5 až 25 cm  starý sneh vlhký  upravená časť  pietro1978 
6.12.2025  Kremnické vrchy  Skalka-štadión
Inline-Bystrické sedlo 
10 až 30 cm  starý, špinavý sneh  upravené v celej dĺžke  cyklosante 
6.12.2025  Kremnické vrchy  Kordíky
Kordícka zvážnica 
3 až 20 cm  starý sneh vlhký  upravené takmer v celej dĺžke  rudobb 
6.12.2025  Kremnické vrchy  Skalka
Bežkárske trasy v stredisku 
10 až 30 cm  starý sneh vlhký  upravená časť  berco 
4.12.2025  Kremnické vrchy  Skalka
Bežkárske trasy v stredisku 
5 až 15 cm  starý, špinavý sneh  upravené takmer v celej dĺžke  MiroB 
4.12.2025  Vysoké Tatry  Štrbské Pleso
FIS - 1,6 km štadión Štrbské pleso 
25 až 30 cm  technický/prírodný sneh  upravené v celej dĺžke  matjsk 
4.12.2025  Kremnické vrchy  Skalka
Bežkárske trasy v stredisku 
5 až 15 cm  starý, špinavý sneh  upravené takmer v celej dĺžke  MiroB 
4.12.2025  Kremnické vrchy  Kordíky
Kordícka zvážnica 
20 až 35 cm  nový sneh mokrý  väčšinou upravené  pietro1978 
29.11.2025  Volovské vrchy  Kojšovská hoľa
bežecký okruh 
20 až 30 cm  rôzna kvalita  upravené v celej dĺžke  PanProfesor 

Záznamov: 1-10 z celkom 23   Najnovšie | Predchádzajúca strana | Ďalšia strana | Najstaršie

Kremnické vrchy - Skalka | august 2009 | Karol Kováč - admin | Čítané 2831x | 0 príspevkov v diskusii
Obchvat zjazdovky na Skalke je dokončený!
Dobrá správa pre bežkárov.

Ako sa zdá, problémy, ktoré vznikli spustením prevádzky na zjazdovke Pekná vyhliadka začiatkom uplynulej zimnej sezóny sa podarilo odstrániť a mesto Kremnica dobudovalo obchvat zjazdovky tak, aby nedochádzalo ku kolíziám bežkárov so zjazdármi. Tento obchvat sa začal budovať ešte na sklonku minulého roka ale mesto ho nestihlo do začiatku sezóny ukončiť. Bližšie o tejto problematike nájdete aj vo fóre na našich stránkach.
Informáciu o ukončení prác mi poskytol Ing. Ivan Králik, ktorý bol jedným z autorov navrhovaného riešenia.
V 32. týždni t.r. boli vykonané zemné práce na lyžiarskej trase Tunel - Skalka ("obchvat"). Toto riešenie umožní lyžiarom prechod mimo vybudovanej zjazdovky Pekná vyhliadka a podstatne odstráni riziko možnej zrážky lyžiarov zjazdárov a lyžiarov bežcov, ako aj vyhnutie sa tvrdému úseku zjazdovky. Aj keď dôjde k predĺženiu trasy, odmenou za to budú pekné výhľady z hrebeňa Kremnických vrchov. Využívanie medzinárodnej trasy E8 turistického chodníka č.0801 Cesta hrdinov SNP zostáva nezmenená, ale v zimnom období z hľadiska bezpečnosti je nutné, aby turisti a lyžiari používali vybudovanú zimnú lyžiarsku trasu v predmetnej lokalite "Pod Skalkou". Začiatok obchádzky začína pri prístrešku cyklotrasy na Zlatej ceste a končí na vrchole lyžiarskej zjazdovke pri sedačkovej lanovke na Skalke.
Toľko teda horúca informácia ktorú poskytol pán Králik z Kremnice. Dole niekoľko fotografií od autora emailu.
Iste potešujúca správa pre bežkárov, ktorí si Skalku obľúbili. Opáť sa bude dať v plnom rozsahu využívať aj severný okruh bežeckej stopy, ktorý je z hľadiska snehových podmienok vhodnejši a pre bežecké lyžovanie atraktívnejší. Cez víkend od 14. do 16. augusta počas pobytu na Skalke, ktorý organizoval Klub turistov APOLLO sme si tento nový úsek bežeckej trasy pozreli osobne. Čo sa týka terénnych úprav, je urobený perfektne. Treba veriť, že prípadné dažde neurobia na trase výmoly a hlavne, že úsek nebude slúžiť pre lesné stroje. Verím, že autori projektu našli v rámci možností najlepšie možné riešenie. Kritickým miestom bude podľa môjho názoru prvá ľavotočivá, takmer 180 stupňová zákruta, ktorá prichádza po pomerne prudkom klesaní zo zjazdovky. Takéto ostré zákruty sú na trase ďalšie tri. Nájazd do nich je už miernejší a tak ich prejazd by mal byť bez väčších problémov. Ako to naozaj bude, ukáže až zima.
Pozrite si už teraz tento úsek trasy prostredníctvom videa a fotografií ktoré nájdete na našich stránkach v sekcii Foto/Video. Videoklip si môžete prezrieť aj priamo tu: Skalka - obchvat zjazdovky Poďakovanie za realizáciu tochto úseku patrí všetkým, ktorí prispeli k riešeniu vzniknutej situácie a predovšetkým mestu Kremnica na vedenie ktorého sa v tejto súvislosti znieslo veľa kritiky. Treba veriť, že budúca sezóna bude na Skalke lepšia a podarí sa dotiahnuť aj systém úpravy tratí tak, aby to bolo na prospech bežeckého lyžovania a prinieslo úžitok aj mestu Kremnica. Autor fotografií Ivan Králik, Kremnica.
     
Kremnické vrchy - Skalka | 25.5.2009 | Karol Kováč | Čítané 2701x | 0 príspevkov v diskusii
Bike & Roll - 23. a 24. 5. 2009
Vydarený víkend na Skalke v Kremnických vrchoch

Aj takmer ideálne počasie prispelo k vydarenému podujatiu, ktoré poriadala TJ Biela stopa na Skalke pri Kremnici, kde sa stretli priaznivci horskej cyklistiky a inlajnových športov. Konal sa tu prvý alebo ako ho organizátori nazvali, nultý ročník podujatia ktoré využíva trate zimnej Bielej stopy a novú inline dráhu. Všetky súťaže sa uskutočnili v sobotu a nedeľa bola venovaná rôznym zábavným aktivitám najmä pre deti.

V bike maratóne si to za účasti špičkových pretekárov v MTB rozdalo niekoľko desiatok pretekárov na 45 a 70 km trati a na inline dráhe sa uskutočnili preteky v nordic bladingu, kolieskových lyžiach a kolieskových korčuliach. Do súťaží sa zapojili aj niektorí z našich reprezentantov v bežeckom lyžovaní a biatlone. A tak ste tu mohli stretnúť Alenu Procházkovú, Ľubomíru Kalinovú, Michala Maláka, Martina Bajčičáka, Ivana Báthoryho a ďalších.
V priamom dueli si to v nordic bladingu rozdal s Michalom Malákom aj náš prispievateľ Juraj Pituch a skončil so cťou na vynikajúcom druhom mieste.
Podujatie nieslo všetky znaky nultého ročníka s chybičkami ale celkový dojem z víkendového podujatia bol veľmi dobrý. Nápad zorganizovať takúto akciu v letných mesiacoch je vynikajúci a Skalke sa otvárajú ďalšie možnosti ako pritiahnuť do tohto nádherného kúska Slovenska aj v letných mesiacoch priaznivcov športu. Vďaka patrí všetkým, ktorí sa o vydarené podujatie zaslúžili. Organizátorom želáme do ďalších ( dúfame ) ročníkov veľa zdaru, nech si nové podujatie nájde trvalé miesto v športovom kalendári.

Na záver niekoľko fotografií z podujatia.











     
Poradňa Bežkára | 12.5.2009 | Juraj Pituch | Čítané 4571x | 0 príspevkov v diskusii
Nordic blading
Letná aktivita pre každého

UVOD: Zimná sezóna na snehu skončila a mnohí z nás už myslia na tú ďalšiu. Aby sme nevyšli z trénovanosti ba dokonca nepozabudli techniku, snažíme sa rozvíjať našu kondíciu počas celého leta, lebo vtedy dávame základ úspechu do budúcna. Jedným z mnoho druhov športu ako si vylepšiť fyzickú a psychickú zdatnosť je Nordic Blading (NB).
Tento druh športu, ktorý pochádza z Fínska sa azda najviac podoba voľnému štýlu v bežeckom lyžovaní.
Používajú ho pri príprave nielen vrcholoví atléti ale teší sa čoraz väčšej popularite aj u hobby športovcov.

TECHNIKA:
NB je vlastne korčuľovanie na kolieskových korčuliach s použitím palíc, to znamená, že okrem práce dolných končatín sa zapája do činnosti aj horná časť tela vrátane chrbta a brucha. Základná technika sa rovná technike vykonávanej pri bežeckom lyžovaní voľným štýlom. Švih a vedenie horných končatín je veľmi ľahko osvojiteľné.
NB využíva fyziologický priebeh pohybov korčuliarskeho kroku s pomocou palíc ako je tomu pri bežkovaní a dá sa rozdeliť do symetrických a asymetrických foriem pohybu.

1. KORČUĽOVANIE 1:1
Vychádza zo symetrického pohybu pri ktorom každý odraz korčuľou je podporovaný odrazom palíc. Pri tejto technike sa oba pohyby efektívne kombinujú. Rytmus: odraz palicami - odraz korčuľou - odraz palicami -odraz korčuľou. Charakteristická je dlhá fáza kĺzania sa na jednej nohe.
2. KORČUĽOVANIE 1:2
Je najviac používaná technika pri NB. Jedná sa o asymetrický spôsob pri ktorom po každom druhom odraze korčúľ nasleduje odraz palicami. Pri korčuľovaní 1:2 sa do vykonávaného pohybu efektívne integruje horná časť tela, pričom jej podiel na celkovom výkone činí cca 30-40%.

3.KORČUĽOVANIE V STÚPANIACH.
Bežný záber oboma palicami tu predstavuje asymetrický priebeh pohybu pri ktorom ruka na strane odrážajúcej nohy udáva posun vpred. Paralelne ku každému odrazu palicami nasleduje odraz nohami.

VÝBAVA:
K základnej výbave patria samozrejme inline korčule, ktoré je bežne dostať v obchodoch už za pár eur aj tu však platí, že za kvalitu sa priplatiť oplatí! Lepší materiál ocenia hlavne pokročilí bladeri. Palice na NB su dĺžkou totožné s palicami používanými pri bežkovani voľnou technikou. Avšak s tým rozdielom, že hroty sú zo špeciálne tvrdenej ocele aby odolali tvrdým povrchom. Namiesto oceľových hrotov sa však dajú použiť aj gumové násadce, vďaka ktorým je odraz mäkší a tým pádom sú šetrnejšie na kĺby v zápästí. Majú však jednu nevýhodu a to, že za mokra podšmykujú a záber nie je dostatočne dokonalý. Dĺžka palíc sa dá vypočítať podľa nasledovného vzorca: výška tela x 0,90 + 2,5 cm . K ďalšej výbave patria rukavice (v lete bez prstov) a pulzomer vďaka ktorému vieme udávať tempo aby bol tréning dostatočne efektívny.

BEZPEČNOSŤ:
Tu je potreba zdôrazniť hlavne tú skutočnosť, že NB sa vykonáva často po cestách a za plnej premávky, preto si je dôležité chrániť zdravie a predchádzať úrazom! Medzi najdôležitejšie patrí ochrana hlavy cyklistickou prilbou a hlavne začínajúcim bladerom odporúčam používať chrániče kolien a lakťov. Ochrana očí pred hmyzom, slnkom či vetrom sa ľahko vyrieši športovými okuliarmi. Oblečenie by malo byt funkčné a zodpovedať poveternostným podmienkam.

ČO NÁM DÁ NORDIC BLADING?
Už v úvode som spomínal NB ako bezsnehovú alternatívu bežeckého lyžovania vďaka tomu sa dá celoročne vylepšovať kondícia a samotná skejtová technika, vytrvalosť, rýchlosť a pohyblivosť, koordinačné schopnosti. Získava sa dynamická schopnosť rovnováhy pre dlhý odraz a sklz pri vysokých rýchlostiach. NB v skratke umožňuje športovcom efektívny celotelový tréning. NB ponúka širokej športovej verejnosti novodobú možnosť nástupu do sveta bežeckého lyžovania.









Termíny pretekov NB v roku 2009 :
23.5.2009 Bike&Roll - Skalka pri Kremnici,
16.8.2009 Stožecká brusle - Šumava CZ.

Použitý materiál: http://www.nordicblading.de
http://www.inline.skisumava.cz
     
Euroloppet | 18.3.2009 | Karol Kováč | Čítané 2669x | 0 príspevkov v diskusii
Reportáž z podujatia EUROLOPPET - XX. ročník Skadi Loppet
Bodenmais, Nemecko 14. a 15. marca 2009

Ďalším podujatím seriálu diaľkových behov EUROLOPPET, ktorého sme sa v tejto sezóne zúčastnili bol XX. ročník Skadi Loppet v nemeckom Bodenmaise. Vyrazili sme už z takmer jarnej Bratislavy vo štvrtok odpoludnia na cestu dlhú cca 400 km.Zvolili sme trasu cez Rakúsko a Česko do cieľa ubytovania v Železnej Rude, ktorá je vzdialená od bežeckého areálu Bretterschachten len necelých 20 km a ako sme neskôr zistili, cesta do tohto strediska nám trvala len 20 minút. Pre ubytovanie v Česku sme sa rozhodli z dôvodu prijateľnejších cien.
Cestu až za Viedeň sme absolvovali po diaľnici a potom sme pokračovali v smere na hraničný priechod Gmund – Halámky po ceste č. E49, ktorá je vedená prevažne mimo obcí s pomerne malou frekvenciou dopravy.
Podľa plánovača na serveri www.mapy.cz je najkratšia cesta z centra Bratislavy dlhá 375 km a potrebný čas na príjazd do cieľa 6 a pol hodiny. Presne za ten čas sme aj cestu zvládli s jednou prestávkou na natankovanie lacných ( na naše pomery ) pohonných hmôt. Na Šumave nás čakala pravá zimná atmosféra s hustým snežením a teplotami okolo nuly. Cesta tu bola pokrytá súvislou vrstvou utlačeného snehu a počasie vôbec nepripomínalo polovicu marca. V Železnej Rude bolo vyše pol metra snehu a v okolí odpluhovaných ciest dosahovala jeho výška miestami dva metre. Ubytovali sme sa v priestrannom penzióne Sport za prijateľnú cenu.
Na drúhý deň ráno sme sa vybrali na prieskum tratí v dejisku podujatia do Nemecka a prezentáciu do centra preteku, Bodenmaisu. Fotografie z celého pobytu nájdete na našich stránkach v sekcii Fotoalbumy. Parkovisko pri bežeckom štadióne je platené. Ceny počas nášho pobytu boli nasledovné. Minimálny poplatok na 3 hodiny bol 8 € a za každú ďalšiu hodinu sa platia 2 €. Na parkovisku nenájdete žiadnu obsluhu ale parkovacie automaty, do ktorých je potrebné pripraviť si mince. Iné poplatky za použitie tratí sa neplatia a keďže parkovisko slúži výlučne bežkárom, tak z výnosov za parkovanie sa môže financovať ich úprava. Na mapke je vyznačené spomínané parkovisko a priestor v ktorom sa nachádzajú lyžiarske bežecké okruhy.
Všetky podrobné informácie o stredisku, snehové podmienky, webkamery a profily nájdete na:
http://www.aktivzentrum-bodenmais.de. Tento odkaz nájdete aj na našich stránkach v sekcii Odkazy.

V piatok 13. marca sme si prešli zľahka cca 15 km hlavnú časť tratí, ktorými boli vedené trasy sobotného preteku na 30 km voľnou technikou ako aj nedeľné preteky na 42 a 20 km klasicky. Po nočnom snežení boli trasy čerstvo upravené v šírke cca 6 metrov a na niektorých miestach i viac. Boli tiež natiahnuté dve stopy pre klasiku. Trate v tomto stredisku sú mierne kopcovité s najväčším prevýšením cca 150 metrov. Areál leží vo výške 1100 až 1250 metrov, čiže veľmi podobná výška ako v oblasti Skalky v Kremnických vrchoch aj keď trate neklesajú tak nízko ako na Bielej stope. Značenie tratí je prehľadné a už v piatok boli vyznačené aj súťažné okruhy, takže sme si mohli detailne prezrieť kadiaľ budeme bežať. Počasie bolo po predchádzajúcom snežení veľmi príjemné so slabým vetrom a miestami aj s pretrhanou oblačnosťou.









Z hrebeňa boli pekné výhľady na mestečko Bodenmais a okolie ako aj na najvyšší vrch v okolí Grosser Arber 1456 m n.m., kde sú situované zjazdárske trate vzdialené od bežeckého areálu cca 10 km. Táto oblasť je tak vhodná pre priaznivcov tak bežeckého ako aj zjazdového lyžovania. Blízkosť českého pohraničia tak umožňuje naozaj za prístupných cenových relácií absolvovať tu pobyt za prijateľné ceny. V priestoroch bežeckého štadióna sme však nenašli žiadne rozsiahle služby stravovania okrem chát, ktoré sú rozmiestnené po trase. Po obhliadke tratí sme sa išli zaprezentovať a vyzdvihnúť štartovné čísla do Bodenmaisu ktorý svojou polohou k štadiónu pripomína našu Kremnicu. Prezentačné miesto sme našli pomerne ľahko, bolo umiestnené v sále pri hlavnej ceste a prezradili ho vlajky EUROLOPPETU. Po prezentácii, kde sme stretli i niekoľkých krajanov sme sa vrátili späť do Železnej Rudy, do miesta ubytovania. Večer sa neobišiel bez dobrého českého piva v jednej z miestnych reštaurácií.

Sobota 14.3.2009 – 30 km voľnou technikou.

Na druhý deň už bol na programe pretek na 30 km voľnou technikou. Vyrazili sme v predstihu ale aj tak sa nám nepodarilo nájsť miesto na parkovanie a tak sme museli odparkovať vedľa cesty asi 1 km od štadióna. Počasie bolo príjemné. Takmer bezvetrie s malou oblačnosťou. Hlavný sobotný pretek bol na programe až o 13:00 hod a tak sme mali dosť času otestovať mazanie a pozrieť si preteky žiakov a juniorov ktoré boli na programe.
Niektorí z nás sa vybrali ešte na časť trate otestovať mazanie na nedeľnú klasiku. Podľa predpovede počasia to vyzeralo na klister, takže sme natiahli strieborný univerzál. Ukázal sa ako vyhovujúci, dúfajúc, že počasie sa do nasledujúceho dňa nezmení. Nakoniec bolo všetko inak, ale o tom až neskôr. Na štart hlavného sobotného preteku sa postavilo viac ako 500 pretekárov. O 13:00 bola odštartovaná prvá vlna a po nej v 5 minútových intervaloch ďalšie. Trať bola perfektne upravená, tvrdá, rýchla a miestami široká vyše 10 metrov. Je radosť na takto pripravenej trati pretekať. Na tomto mieste musím spomenúť Šumavský skimaratón, na ktorom som sa tiež zúčastnil a tam trať pripomínala skôr oranisko. Naši priatelia v českej Šumave musia poriadne pridať ak chcú v budúcnosti organizovať skejtový pretek na podobne pripravenej trati...

V tabuľke uvádzam umiestnenie účastníkov zo Slovenska v mužskej kategórii tak, ako bolo uvedené vo výsledkovej listine na stránke usporiadateľa. Pre porovnanie časov je uvedený v tabuľke aj celkový víťaz (po kliknutí na náhľad sa zobrazí zväčšená tabuľka).
Trasu preteku na 30 km dokončilo napokon 458 mužov a 75 žien. Zo Slovenska sa preteku podľa výsledkovej listiny nezúčastnila ani jedna žena a to ani v nedeľu v pretekoch klasickou technikou.

Nedeľa 15.3. 2009 – hlavný pretek na 42 km a skrátená trať na 20 km klasickou technikou.

V nedeľu boli na programe preteky klasickou technikou na 42 km a 20 km a ich začiatok už o 9:30 hod. Poučení z predchádzajúceho dňa a vzhľadom na skorý začiatok súťaží sme vyrazili z miesta ubytovania o siedmej hodine aby sme mali istotu, že sa nám podarí zaparkovať pri štadióne. Náš úsudok bol správny a tak sme po dorazení na parkovisko zostali v autách ešte asi hodinu a pol. V noci a poceste pomerne husto pršalo a tak sme s obavami sledovali, či sa so stúpajúcou výškou dážď zmení aspoň na sneženie alebo ustane úplne. Až tesne pred cieľom sa do dažďa začali miešať snehové vločky a postupne už miestami husto snežilo. Bolo jasné, že odskúšané mazanie z predošlého dňa bude treba prehodnotiť. Našťastie nezačalo pršať a aj keď počas preteku miestami husto snežilo, tak to bolo prijateľnejšie ako dážď. Štart aj nedeľných súťaží bol organizovaný vo vlnách, takže po štarte nevznikala žiadna tlačenica tak ako sme zvyknutí z iných behov vrátane Bielej stopy. Navyše hneď za zákrutou od štartu sa trať rozširuje. Počas pretekov bolo dosť nepríjemné počasie, keď na niektorých miestach sa k hustému sneženiu pridal aj nepríjemný vietor a miestami aj hmla. Teplota sa pohybovala okolo nuly. Mazalo sa teda tekutými voskami.
Výsledky slovenských účastníkov hlavného preteku na 42 km klasicky v kategórii muži, v ktorom prišlo do cieľa celkom 404 mužov a 42 žien sú v tabuľke vľavo.
V tabuľke vpravo sú výsledky Slovákov na trati 20 km klasicky ktorú dokončilo 386 mužov a 121 žien:
Na záver ešte jedna poznámka s čím sa napríklad na Bielej stope nestretnete. Po celý čas preteku a teda aj v závere, keď dobiehajú tí menej zdatní, komentátor na štadióne hlási mená a časy prichádzajúcich do cieľa. Každý z nás, ktorý úspešne zvládne zvolenú trať je víťazom predovšetkým sám nad sebou a má dobrý pocit z toho, že sa venuje aktivitám upevňujúcich zdravie. Dobre však padne ak vidí, že aj keď nezvíťazil vie niekto oceniť jeho výkon. Skadi Loppet má určite najvyššiu športovú úroveň z pomedzi behov ktoré som už absolvoval. Dúfam, že som týmto článkom priblížil atmosféru podujatia jedného z behou EUROLOPPET a možno niekoho z vás aj inšpiroval k účasti v budúcom ročníku. Oplatí sa to skúsiť na vlastnej koži ako je organizované masové bežecké lyžovanie v Európe. Zatiaľ môžeme len tíško závidieť celkovú koncepčnosť s akou to robia napríklad aj tu v Bodenmaise. Podarí sa aj na Slovensku niečo podobné vybudovať? Skalka pri Kremnici má v tomto obrovský potenciál...

     

strana 54 55 56 57 58