nová registrácia   zabudnuté heslo meno: heslo:





Partnerská stránka www.nabezky.sk
www.nordic-bike.sk
Cyklo-Santé

www.vsetkonabeh.sk
bezkujnaorave.sk
Odporúčam
EUROLOPPET Trailer 2013/2014
*

*

Nové vo FÓRE!
Viete poradiť s mazaním?



www.euroloppet.sk
 Skalka- štadión


www.euroloppet.sk
 Skalka- inline



 Štrbské pleso


www.holidayinfo.sk
 Donovaly


Snehové správy
Počet správ: 447

Propagácia servera
Podpora bežkár.sk

Počet návštev
Online:
2
Dnes:
72
admin:
admin(@)bezkar.sk

Registrovaných:
628 užívateľov.
Biela stopa Kremnica






 
Správy o snehových podmienkach - najnovšie      ... zobraziť všetky správy  
  Dátum Stredisko Trasa Sneh Kvalita Úprava Pridal
27.3.2017  Kremnické vrchy  Kordíky
Kordícka zvážnica 
0 až 40 cm  starý, špinavý sneh  dlho neupravené, rozjazdené  miroBB 
27.3.2017  Štrbské Pleso  FIS - Furkota 2,5 km
Bežecký štadión Štrbské pleso 
10 až 65 cm  starý sneh zľadovatený  upravené v celej dĺžke  Toret 
27.3.2017  Skalka pri Kremnici  Skalka
Bežecké okruhy 
5 až 40 cm  starý sneh vlhký  neupravené, rozjazdené  cyklosante 
26.3.2017  Skalka pri Kremnici  Skalka
Biela stopa sever 
2 až 50 cm  starý sneh zľadovatený  dlho neupravené, rozjazdené  Karol 
25.3.2017  Skalka pri Kremnici  Skalka
Cabanka 
5 až 50 cm  starý, špinavý sneh  neupravené, rozjazdené  Matobb 
25.3.2017  Skalka pri Kremnici  Skalka
na Hostinec 
0 až 40 cm  starý, špinavý sneh  neupravené  Karol 
25.3.2017  Skalka pri Kremnici  Skalka-štadión
inline okruh 
1 až 30 cm  starý sneh mokrý  neupravené, rozjazdené  Karol 
25.3.2017  Donovaly  Donovaly
ostatné trasy 
0 až 20 cm  sneh len na časti trate, výskyt kameňov  neupravené pre málo snehu  peterbr 
25.3.2017  Skalka pri Kremnici  Skalka
Bežecké okruhy 
1 až 50 cm  starý, špinavý sneh  neupravené, rozjazdené  cyklosante 
24.3.2017  Štrbské Pleso  Štadión 5km
Štadión 5km 
15 až 70 cm  starý sneh mokrý  upravené v celej dĺžke  Toret 

Záznamov: 1-10 z celkom 447   Najnovšie | Predchádzajúca strana | Ďalšia strana | Najstaršie

Worldloppet | 3.2.2017 | Ľuboš Halgaš | Čítané 544x | 1 príspevok v diskusii
Marcialonga 2017
57km na technickom snehu

29.1.2017 sa uskutočnil 44.ročník Marcialongi. Trasa bola skrátená zo 70 km na 57 km, bežalo sa na technickom snehu.
Štart prebiehal v niekoľkých vlnách z koridorov, kde sme si držali bežky v rukách a na pokyn sme vbiehali do priestou štartu. Tam sme si obuli bežky a vybehli v ústrety krásnej trati zaliatej slnečnými lúčmi. Na trati nás čakali občerstvovačky a veľa fanúšikov. Atmosféra bola vynikajúca.
Posledné 2 km sa bežali do kopca, do mestečka Cavalese. Cieľ bol priamo v centre mesta. Za cieľom bolo pripravené celé zázemie pre pretekárov: občerstvenie, vrecia s vecami, úschovňa lyží, sprchy a v blízkom centre pasta party a diplomy.
Nádherné preteky, na ktoré je problém získať štartové číslo. Zrejme aj to je dôvod pre nízky počet slovákov na štarte. Ja som pre získanie čísla absolvoval jesenný Marcialonga beh 26 km z Moeny do Cavalese. A na tomto základe sa podarilo vybaviť číslo na zimné preteky.

Pripájam link na fotky :http://lubos28.rajce.idnes.cz/Marcialonga2017/
>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (1)


Informácie | 3.2.2017 | Martin Vojtek | Čítané 1313x | 1 príspevok v diskusii
Znova rýchle lyže.
Štruktúra lyží v domácich podmienkach.

Sklzové vlastnosti lyže závisia predovšetkým od druhu materialu sklznice, potom od štruktúry sklznice a až nakoniec od druhu použitých voskov. Poradie dôležitosti nie je náhodné. Kvalitná sklznica dokáže absorbovať vosk a udržať ho dostatočne dlho, preto kvalitné lyže jazdia dobre aj po niekoľkých hodinách jazdenia.
Lyžiam isto prospieva pravidelné parafínovanie. Dalo by sa tvrdiť, že čím viac cyklov voskovania lyža absolvuje, tým schopnosť sklznice udržať vosk narastá. To platí predovšetkým pri nových lyžiach. Z toho dôvodu nové lyže podávajú plný výkon až po určitom "zabehnutí", t.j. až po 20-30 cykloch voskovania. Tento proces sa dá urýchliť pomocou zariadenia zvanom Termobox, alebo Hot-box. Viac o Termoboxe nájdete tu. http://www.sigges.com/blog/swix_hot_box_service/
Lyže voskujeme nielen za účelom zníženia trenia, ale aj za účelom ochrany sklznice pred vysychaním a vplyvu prostredia/prach,mechanické nečistoty a pod./Každú sklznicu možno degradovať ak ostane dlhšiu dobu bez vosku. Takáto sklznica pomaly oxiduje a jej schopnosť prijímať a udržať vosk časom klesá. UV žiarenie taktiež urýchľuje stárnutie sklznice, preto túto zbytočne nevystavujeme slnečným lúčom. Pokiaľ možno, lyže vždy parafínujeme, ak zistíme, že vosk na sklznici už nie je. Na letné uskladnenie lyže parafínujeme mäkkým voskom, vosk nesťahujeme, nechávame ho len tak zažehlený.
Druh sklznice ovplyvniť nedokážeme, jeho povrch však áno. Mnohím lyžiarom sa stalo, že ich kedysi rýchle lyže sa opotrebovali, stratili štruktúru, vyhladili sa do hladka a dnes sú aj po navoskovaní pomalé, hlavne za teplejších podmienok. Je to preto, že vodný film, ktorý vzniká pri trení hladkej lyže a snehu vytvára sací efkt. Podobne ako dve hladké plochy po sebe ťažko kĺžu, ani hladká lyža nikdy nebude rýchla, doslova sa prisáva na sneh. Iný prípad je zjazvená lyža po škrabancoch. Tu kladú odpor hlavne mikrožliabky, ktoré nesmerujú v osi kĺzania.
Riešenie poskytuje vytvorenie novej štruktúry, ktorá sa do sklznice vybrúsi na špeciálnom zariadení. Profesionálne štrukturovanie bežeckých lyží na Slovensku nehľadajte, ak existuje, tak iba vo veľmi obmedzenej miere pre potreby vrcholového športu.
Štruktúru sklznice, ktorá ovplyvňuje sklzové vlastnosti omnoho výraznejšie, ako by sme si poniektorí dokázali pripustiť, si však dokážeme vyrobiť aj sami. Ako to spraviť v čisto amatérskych podmienkach ? Moje skúsenosti a riešenie prinášam v nasledovných riadkoch.
Na miesto drahých zariadení použijeme obyčajný brúsny papier. V prvom rade chcem pripomenúť, že toto domáce štrukturovanie v žiadnom prípade nemôže nahrádzať v plnej miere profesionálne zariadenie. Avšak v našej klíme, kedy sa častejšie vyskytujú skôr teplejšie podmienky/od -5°C a teplejšie/, tento proces celkom postačuje. Citeľne vylepšuje sklz nielen turistických, ale aj výkonostných lyží.
Na začiatku som používal suchý brúsny papier, ale čoskoro som prešiel na mokrý proces, nakoľko oder so sklznice sa lepšie zbiera za prítomnosti vody a na vode má sklznica menej zostatkových vláskov. Pochopiteľne druh štruktúry bude lineárny/a iba jeden/ a budú to drobné ryhy v jednej línií s pozdĺžnou osou lyží. Veľkosť rýh závisí od zrnitosti šmirgľového papiera, ale podľa skúseností viem, že nad zrnitosťou 120 a vyššie nemá zmysel uvažovať, nakoľko je štrukturovanie nevýrazné a lyža je relatívne hladká. Môj postup vychádza z ťahania mokrého brúsneho papiera /zrnitosti 40,60, resp.80/ po sklznici, v smere od špičky k pätke.
Lyžu najprv zbavíme starého vosku a jednoducho zvlhčíme zklznicu mokrou hubou. Brúsny papier/drsnosť 40/ ťaháme po celej dĺžke 3-10 krát, v závislosti od toho ako veľmi bola pred tým sklznica hladká,resp.poškodená. Ryhy a škrabance by sa mali postupne každým ťahom strácať. Na sklznici nám potom ostáva iba zvrásnená štruktúra od brúsneho papiera a otrep, ktorý je treba zakaždým ťahom pozbierať. V druhom kole prejdeme po sklznici ešte 1 krát papierom/drsnosť 80/ pre zjemnenie a vyčistenie naznačenej štruktúry. Pokiaľ sú poškodené hrany lyží, tie šmirgľujeme papierom/drsnosť120/. Ak sme to vykonali, sklznicu vyutierame do sucha a prejdeme 20-30 krát kovovým kartáčom, ktorým vytiahneme prebytočné vlásky sklznice. Štruktúru takto zosilníme. Po tomto úkone sklznicu naolejujeme, olej môžme požiť od fy REX, ale osvedčil sa mi aj olivový z lekárne. Naolejované lyže otočíme sklznicou smerom hore a necháme cca 12hod uskladnené v dobre vykúrenej miestnosti. Olej sa tak dobre penetruje do čerstvo vybrúsenej sklznice a zabezpečí jej základnú vodovzdornú funkciu. Po uplynutí 12 hod prebytočný olej poutierame a lyže naparafínujeme mäkkým voskom. Lyže po takejto úprave, pokiaľ boli hladké, alebo značne zjazvené, budú citeľne rýchlejšie. Lyže, ktoré neboli pravidelne parafínované, možno teraz povavažovať ako lyže nové, nakoľko zoxidovaná vrstva sklznice/cca0,6mm/ bola touto úpravou navždy odstránená.
Sám som takto upravil viacero párov lyží nielen sebe, ale aj priateľom. Zakaždým sa lyže očividne zrýchlili, najvýraznejšie sa to prejavuje na snehoch okolo teplôt -4°C až 0°C. Viac sa zrýchlia lyže pred tým hladké, menej zase so zachovanou štruktúrou, ale poškodenou bočným ryhovaním.
Celý postup štrukturovania nezaberie viac ako 2 hod, s následným dokončením na druhý deň. Získaný efekt je veľmi dobrý vzhľadom na to, že sa jedná o jednoduchú lineárnu štruktúru a vzhľadom na minimálne vynaložené prostriedky.

Martin VOJTEK


>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (1)


Euroloppet | 30.1.2017 | Jozef Mecele | Čítané 1836x | 21 príspevkov v diskusii
Uskutočnil sa 44. roč. Bielej stopy
Výborné trate, krásne počasie. Na Bielej stope bežci z dvanástich krajín

O 44. roč. Bielej stopy (28. - 29. jan. 2017) tlačová agentúra TA SR na portáli nasziar.sme.sk:

Skalku pri Kremnici obsadili bežci na lyžiach. Konal sa tam už 44. ročník Bielej stopy, diaľkového behu zaradeného do seriálu Euroloppet.


V sobotu sa víťazne otestovala slovenská reprezentantka Alena Procházková (LK Slávia Ekonóm B. Bystrica). Dominovala na 25 km trati s voľnou technikou a obhájila triumf z vlaňajška.


Triumf Jurča a Mikuša
Na dvojnásobnej vzdialenosti bol najlepší Michal Jurčo zo Ski Team Štrbské Pleso, polovičnú najrýchlejšie zdolal Ján Mikuš z KBL Jasná.

Bielu stopu poznačilo v sobotu príjemné slnečné počasie a výborne upravená trať v Kremnických vrchoch. Pretekári si z podujatia odniesli len príjemné zážitky. Nie každý však dobehol do cieľa na Lyžiarskom štadióne Rudolfa Čillíka s úsmevom na tvári. Medzi mužmi na 25 kilometrovej trati síce Ján Mikuš jasne zvíťazil, no o druhú priečku sa bojovalo tak urputne, že došlo ku kolízii, Erik Urgela ju s Jánom Holigom neustál a tesne pred cieľom sa nie vlastnou vinou nevyhol pádu. Na dvojnásobnej vzdialenosti zasa na dno síl siahol víťaz, bývalý slovenský reprezentant Michal Jurčo a v cieli skončil na snehu úplne vyčerpaný.

„Tých 45 kilometrov sa mi bežalo fajn, no posledné štyri som prežíval veľkú krízu,“ predýchaval útrapy Michal Jurčo.

„Prejavili sa vek i menšia trénovanosť, poriadne som sa pripravoval len mesiac dva, točila sa mi hlava, preto som veľmi rád, že som zvíťazil. Ku koncu som stratil dosť z náskoku, ktorý ma dlho sprevádzal. Nerátal som s víťazstvom, možno s umiestením v trojici najlepších. Bielu stopu poznám veľmi dobre, aktívne zhruba dvadsať ročníkov, aj som v minulosti raz vyhral, takže si toto víťazstvo veľmi vážim.“

Príprava na MS
Alena Procházková smeruje prípravu na majstrovstvá sveta a víťazstvo ju v rámci tréningu dobre naladilo.

„Ja ďakujem organizátorom za výborné trate, vyšlo aj počasie, takže to bol po ťažkých tréningoch ďalší, no príjemnejší test. Trochu som sa s mužmi ponaháňala, spolupracovali, bolo to fajn. Cítim sa dobre, aj keď mi je ľúto, že som nemohla absolvovať viac Svetových pohárov, z desiatich len jeden. Zabrzdili ma financie, no dúfam, že nejaké na majstrovstvá sveta zostanú.“
Na 25 kilometrov mužskej vzdialenosti si víťazstvo užil Ján Mikuš.

„Vynikajúce preteky na parádne upravených tratiach,“ pochválil podmienky. „Som ešte junior, víťazstvo ma prekvapilo. Snažil som sa o trhák, na osemnástom kilometri sa mi aj podaril, a potom som sa už snažil náskok odkontrolovať.“

Bielu stopu si opäť užívali aj niektorí známi športovci a medzi nimi aj viacnásobný majster sveta v thajskom boxe Vladimír Moravčík.

„Už som tu tretíkrát za sebou a užívam si to. Bežky sú mojím druhým športom, je to super na kondíciu. Biela stopa je nádherná, umiestenie nie je podstatné, dôležité bolo poriadne sa vybehať. Trochu som prepískol začiatok, pretože taktika bola nekompromisná, nešetriť sa a ak sily nevydržia, tak postupne z tempa uberať. V závere mi trochu v náročnom stúpaní zatvrdli nohy, no vzhľadom na to, že som si predtým bežky doprial len šesťkrát, tak to dopadlo celkom dobre. Tento beh bol aj súčasťou mojej prípravy, 6. mája zápasím o ďalší titul majstra sveta proti súperovi z Maroka. A možno aj vďaka Bielej stope zvíťazím,“ dodal s úsmevom.

V nedeľu sa mená opakovali
V nedeľných pretekoch na tridsať kilometrov klasicky sa zopakovali na stupňoch niektoré mená zo soboty. Medzi mužmi finišoval do cieľa na Skalke s presvedčivým náskokom Ján Mikuš z KBL Jasná, medzi ženami taktiež s jasnou prevahou Ingrid Hebíková (ŠKP B. Bystrica). Na 44. ročník bude mať len víťazné spomienky Ján Mikuš.

V sobotu bol v Kremnických vrchoch najlepší na 25 kilometrov voľne a v nedeľu zdolal aj najrýchlejšieho zo sobotnej 50-tky voľnou technikou Michala Jurča zo Ski Team Štrbské Pleso. Účastníkom aj v nedeľu doprialo počasie a šéf organizačného výboru Ivan Ivanič si pochvaľoval.

„História si určite bude pamätať na rozprávkové scenérie 44. ročníka, čo sa v predchádzajúcich rokoch nedalo povedať, ani o snehových podmienkach, ani o počasí,“ povedal Ivan Ivanič. „Predtým sme zažili kalamitu, aj úplné zrušenie pretekov pre nedostatok snehu, štadión pod vodou a vlani malý okruh na kameňovom povrchu. Teraz sme snehu mali, no nie brutálne veľa, na juhu sme museli aj dohadzovať. Delegát z FIS-u bol vysmiaty, opäť sme po dlhých rokoch pripravili 50 km trať, a to bol pre nás najdôležitejší argument. Prispôsobili sme sa a naplnili nové pravidlo FIS, že lyžiarsky maratón musí mať 50 km, a potom sa s ním ráta v bodovaní FIS.“

Domácich nad štandard
Počet účastníkov vysoké čísla nedosiahol a ani nebolo treba.

„Domácich sme mali jemne nad štandard, zahraničných menej, aj keď to bolo opäť o 12 krajinách,“ vyčíslil Ivanič.

„Pocítili sme posledné tri problematické roky, zahraniční pretekári si musia cestu organizovať, vopred objednávať a asi teraz nechceli štvrtýkrát za sebou riskovať. Platíme daň za počasie v predchádzajúcich ročníkoch a treba len dúfať, že sa rýchlo vrátime do osvedčených koľají. V účasti chceme pridať, zvykom bola sobota vyše 600, nedeľa 400, medzi 1000 až 1100 dovedna. Náš dlhodobý cieľ, vzhľadom na ekonomiku a aby sme bez väčších bolestí brucha prežili, je 1600 až 1800 bežcov počas dvoch dní.“
Biela stopa sa cíti v spoločnosti Euroloppetu podľa slov Ivana Ivaniča komfortne.

„Pozvánky do Worldloppetu sme mali, aj pred dvoma rokmi, vlani už žiadne neprišli. Rozhodli sme sa jednoznačne, že do Worldloppetu nevstúpime. Je to aj nákladová položka a my sa cítime v Euroloppete ako doma. To, čo do toho vkladáme, sa nám niekoľkonásobne vracia, či už v reklame, kde sa vytvára priestor odprezentovať podujatie i celý región. Tento benefit sa nám opláca, už aj preto, že fungujeme bez štátnych zdrojov.“

Výsledky:
25 km voľnou technikou
muži: Ján Mikuš (KBL Jasná) 1:15:53,2, 2. Erik Urgela (MKL Kremnica) 1:17:21,6, 3. Ján Holiga (KBL ŠKP Martin) 1:17:24,1
ženy: 1. Alena Procházková (LK Slávia Ekonóm B. Bystrica) 1:22:40,8, 2. Simona Mičušíková (VK Tatran) 1:43:40,0, 3. Tamarka Minárová (Biatlon Predajná) 1:48:02,7

50 km voľnou technikou
muži: 1. Michal Jurčo (Ski Team Štrbské Pleso) 2:44:04,8, 2. Pavel Petr (Ski Jilemnice) 2:44:49,4, 3. Róbert Kleberc (Dulcia.sk) 2:48,53,3
ženy: 1. Darina Krausová (Dom srdca Martin) 3:24:48,3, 2. Andrea Hrašková (B. Bystrica) 3:25:49,6

30 km klasicky
muži: 1. Ján Mikuš (KBL Jasná) 1:42:15,4, 2. Michal Jurčo (Ski Team Štrbské Pleso) 1:47:05,1, 3. Ján Holiga (KBL ŠKP Martin) 1:48:37,0
ženy: 1. Ingrid Hebíková (ŠKP B. Bystrica) 2:17:53,7, 2. Martina Gabčíková (MKL Kremnica) 2:28:36,4, 3. Jaroslava Lauková (ŠK Selce) 2:38:52,2




Čítajte viac: https://nasziar.sme.sk/c/20445423/vyborne-trate-krasne-pocasie-na-bielej-stope-bezci-z-dvanastich-krajin-foto.html#ixzz4XFGz6oZ3

>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (21)


Euroloppet | 19.1.2017 | Karol Kováč | Čítané 399x | 0 príspevkov v diskusii
Pred 34. ročníkom Gsiesertal Lauf - Euroloppet 18. - 19. 2. 2017
Najnovšie správy

Slovenský preklad newslettra pred 34. Gsiesertal Lauf, ktorý nám poslal pán Franz Steinmair:

Gsiesertal Lauf - prvýkrát naživo v televízii!

Veľmi zvláštna pocta čaká Gsiesertal Lauf v tomto roku: v nedeľu 19. februára od 11:00 do 12:30, bude talianska televízia na športovom kanáli RAI Sport prenášať pretek v priamom prenose.

Po snežení v posledných dňoch, bude celá 42 kilometrov trať v krátkej dobe pripravená, na túto tradičnú akciu.
Gsiesertal Lauf nebol nikdy zrušený od svojho prvého ročníka v r. 1984. Ani v tomto roku tomu nebude inak!

Nižšie štartovné pre registráciu na pretek končí 31.01.2017. Sviatočné dni skončili a teraz sa už môžeme venovať športu! Gsiesertal Lauf je špeciálna akcia pre všetkých nadšencov zimných športov, ktorí chcú zhodiť vianočné kilá. Nižšie štartovné končí 31. januára.

"Just for fun" je určený pre nováčikov v behu na lyžiach
Len teraz Gsiesertal Lauf bez merania času alebo umiestnenia.
Viac informácií: http://www.valcasies.com/en/info-race/just-for-fun

"Business Run 90 km" - traja kamaráti, jeden cieľ.
Prečo nevynechať nočné popíjanie v piatok s kolegami a urobiť niečo iné? Je to možné, len musíte byť traja (môžu byť aj zmiešané tímy): každý z vás pobeží 30 km vzdialenosť a urobíte vašu firmu hrdou! Krásny deň obklopený prírodou so svojimi kolegami - aká super vec! Posledná možnosť prihlásiť sa na "Business" Run je 31. január 2017.
Viac informácií: http://www.valcasies.com/en/info-race/business-run-90-km

Originálna tlačová správa v angličtine:

Gsiesertal Lauf - for the first time live in TV!

A very special honour awaits the Gsiesertal Lauf this year: on Sunday, 19 February, from 11:00 am until 12:30 pm, the RAI Sport channel will be showing the race live on national Italian TV.

After the snow of recent days, the entire 42-kilometre distance will shortly be ready, thus ensuring another successful edition of this traditional event. The Gsiesertal Lauf has never been cancelled since its first run in 1984 and this won’t be the year in which it is cancelled!

Reduced rates for registration on or before 31.01.2017The holidays are over and our thoughts can now turn to sports! The Gsiesertal Lauf Race is a special event for every winter sports enthusiast who wants to work off the Christmas pounds. Reduced rates are available for registrations made on or before 31 January 2017.

“Just for Fun” for newcomers to cross-country skiing
Just enjoy the Gsiesertal Lauf with no timings or placings. For more details see: http://www.valcasies.com/en/info-race/just-for-fun

BusinessRun 90km - three friends, one goal
Why not skip the Friday night drinks with colleagues and do something different? There only need to be three of you (a mixed team is accepted): you each compete for 30 km and make your company proud, to boot! A beautiful day surrounded by nature with your colleagues – what a blast! Last call for registrations for the ‘Business Run‘: 31 January 2017. Click here for more information: http://www.valcasies.com/en/info-race/business-run-90-km

Franz Steinmair

>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (0)


Beskydy - Javorníky | 14.1.2017 | Karol Kováč | Čítané 673x | 0 príspevkov v diskusii
Krásňanská stopa
Pozvánka na bežecké preteky

Mesto Krásno nad Kysucou pozýva všetkých nadšencov a priaznivcov amatérskeho i profesionálneho bežeckého lyžovania na 2. ročník bežeckých pretekov „Krásňanská stopa", ktorá sa uskutoční v sobotu 21. januára 2017.
Štart je naplánovaný o 10,00 hod. pred Mestským úradom, resp. Kultúrnym domom v Krásne nad Kysucou a pobeží sa 10km - Zborov nad Bystricou a späť.
Prezentácia: od 8:30hod. – do 9:45hod. pred Kultúrnym domom
Štartovné: 3€

Kategórie:
• Muži do 39 rokov
• Muži od 40 rokov
• Ženy bez rozdielu veku

Bližšie informácie si záujemcovia môžu vyžiadať na tel. čísle 0917 529 045 p. Pagáč, alebo oddelenie kultúry 041/ 4308 913.

Tešíme sa na Vás!

Informáciu o pripravovaných pretekoch nám poslal pán Jaroslav Pitoňák.
Podľa jeho informácie spôsob behu je voľná technika.

>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (0)


Bežecké preteky | 6.1.2017 | Jozef Mecele | Čítané 1115x | 0 príspevkov v diskusii
Na Skalke sa pobeží vo Veľkej cene Kremnice a Slovenskom pohári
Počas pretekov budú pretekové trate pre verejnosť uzavreté

Mestský klub lyžiarov (MKL) Kremnica usporiada na Skalke v sobotu a v nedeľu 7. a 8. januára 2017 Veľkú cenu Kremnice a preteky Slovenského pohára v behu na lyžiach – 1. a 2. kolo žiactva, 2. a 3. kolo dorastu, 1. a 2. kolo dospelých a juniorov, 2. a 3. kolo veteránov. V sobotu sa uskutočnia dištančné preteky klasicky s intervalovým štartom, v nedeľu dištančné preteky voľne s hromadným štartom, len ml. žiactvo klasicky s intervalovým štartom. V sobotu je štart prvého pretekára o 11:00, v nedeľu o 10:00 hod.

V čase konania pretekov od 10:30 v sobotu a od 9:30 v nedeľu do cca 14:00 hod budú pretekové trate pre verejnosť uzavreté. Organizátori sa obracajú na návštevníkov Skalky, turistov, bežkárov, fanúšikov bežeckého lyžovania s prosbou, aby počas podujatia nevstupovali na lyžiarske bežecké trate, zvýšili svoju pozornosť, ohľaduplnosť, dbali na pokyny usporiadateľov, predišli kolíziám s účastníkmi pretekov a prispeli tým k zdarnému priebehu podujatia!

Propozície:
http://www.slovak-ski.sk/files/zavody/428/propozice_v.pdf

Info na webstránke MKL Kremnica:
http://mklkremnica.sk/ns/

>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (0)


Kremnické vrchy - Skalka | 31.12.2016 | Miroslav ŠKODA | Čítané 1686x | 15 príspevkov v diskusii
Prepojenie Kordíckej zvážnice a severného okruhu Bielej stopy
Snaha o zlepšenie prístupu na severný okruh BS z BB strany

Ahojte priatelia bežkári,
vo svojom článku budem reagovať na dnešnú snehovú správu od Maťa. Maťo, keď si prvý raz na tomto fóre vyslovil myšlienku o prepojení Kordíckej zvážnice na severný okruh BS, okamžite ma napadla možnosť ratrakovania úseku po žltej značke nahor od konca Kordíckej zvážnice, resp. v stúpaní od Tichej po žltej značke smerom na Tunel. Sú tu tri základné otázky, ktoré by som kompetentných poprosil zodpovedať v reakcii na tento môj článok.
1. Je reálne možné ratrakovať tento úsek? Je schopný sa pred Tunelom ratrak otočiť a vrátiť sa naspäť?
2. Sú na túto aktivitu potenciálne k dispozícii na meste ďalšie finančné prostriedky?
3. Je záujem zo strany mesta pomôcť bežkárom dostať sa na severný okruh bez klasického postupu vyzutia lyží pod odbočkou na Kordícke sedlo tak, ako je tomu dnes?

Kedysi sme pravidelne šlapávali všetci na lyžiach už z Kordík až do sedla a nikto sa nad tým nepozastavoval, v rade, jeden za druhým, tak, ako sme o 8.35 ráno na Kordíkoch vystúpili z autobusu pri obecnom úrade. Mnohí si, verím, na to ešte živo pamätáte. Dnes je ale už iná doba...:-) Ak je to, čo navrhujem, reálne, stále mi to príde na niekoľko rokov ako ten najlacnejší variant pre "prevádzkovateľa", aj keď z hľadiska tých, čo korčuľujú, nie je samozrejme úsek medzi koncom Kordíckej zvážnice a dosiahnutím Tunela úplne ideálny. Z môjho pohľadu sa však toto riešenie ničím nelíši od obchvatu zjazdovky v stúpaní na Skalku na severnom okruhu (dokonca si dovolím tvrdiť, že úsek od konca Kordíckej zvážnice po Tunel je kratší, ako spomínaný obchvat, mám pocit, že to nie je viac, ako jeden kilometer po Tunel).

Stále je to lacnejší variant, ako odrážanie novej zvážnice po dosiahnutie ktoréhokoľvek bodu na severnom okruhu BS z Kordíckej zvážnice tak, ako o tom uvažoval Maťo už v mnohých svojich príspevkoch.

Priatelia, využime to, že Tunel bol zrekonštruovaný a pokúsme sa nájsť riešenie tohto problému, nad ktorým už roky rozmýšľam aj ja. Budem vďačný vo Vašich reakciách za akýkoľvek podnetný nápad.

V Novom roku všetko dobré všetkým Vám

Miro<br><br>

>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (15)


Kremnické vrchy - Skalka | 22.12.2016 | Marek Donoval | Čítané 2065x | 3 príspevky v diskusii
Kordícka zvážnica info k novej sezóne
sezóna 2016/2017 info k parkovaniu a možnosti príspevkov

Milí priatelia bežeckého lyžovania,

všetci športovo založení Kordíčania, osobne aj pán starosta, OZ Kordícky Hrebenák a samozrejme aj ja sme veľmi radi, že Kordícka zvážnica, si za tak krátky čas od začatia upravovania pre bežecké lyžovanie, získala toľko priaznivcov.

Ako sa už veľakrát popísalo (napr. v snehových správach) ani v dnešnej dobe, keď sa BB stáva európskym mestom športu, nie je jednoduché udržať a udržiavať bežecké trasy v takom peknom stave ako posledné dni. A nie len príroda, ale aj samotný človek a jeho činnosť sú častokrát proti (napr. známy druh pešiak stopokazný).

Dovoľte mi k už začatej sezóne na "našej" zvážnici niekoľko dôležitých informácií:
1.) Úprava tratí je oficiálne robená mestom BB (správa športových zariadení mesta) a ich ratrakom Pisten Bully 100. Rozsah úpravy stôp je dohodnutý minimálne 1x za týždeň, keď to dostatok snehu dovolí a je to potrebné.
Úprava tratí snežným skútrom a finišérom je robená súkromnou osobou s príspevkami na PHM od súkromných osôb prípadne organizácií. Jano je veľmi ochotný, ale sme odkázaní na jeho prítomnosť na Slovensku a na Kordíkoch. Teda nevieme garantovať, že trate v prípade keď je málo snehu (ako teraz) budú stále takto kvalitne upravené.
Veríme však, že takých dní bude minimum. Už máme prvé príspevky na PHM. Kto bude mať záujem môže poslať finančný príspevkov na účet OZ Kordícky Hrebenák č: SK 071 111 000 000 139 321 7001, keď aj len sumou 1€. Do poznámky uveďte text PHM zvážnica. Činnosť a účet OZ KH si môžete preveriť telefonicky na Obecnom úrade Kordíky. Výšku príspevkov, zoznam prispievateľov a čerpanie bude OZ KH pravidelne dopĺňať na: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1FrffGeko9FYeAIuqIYQEcfg_QpqoqyEPqpp8sS7SWV8/edit?usp=drivesdk
Druhá možnosť ako prispieť, je kúpa nálepky Kordíckeho Hrebenáku za dobrovoľnú sumu na OU Kordíky alebo v obidvoch pohostinstvách na Kordíkoch (oproti OU a reštaurácia Skalnička). Celá suma bude použitá na kúpu PHM.

2.) Parkovanie na Kordíkoch
Keď som pred vyše 1,5 rokom začal riešiť a organizovať povolenia a samotnú úpravu Kordíckej zvážnice predpokladal som, že hlavný nápor bude z autobusu a bežkári na autách od Králik. Už minulý rok ukázal, že Kordíky nie sú ideálne pripravené na parkovanie bežkárov a už vôbec nie priamo pri začiatku zvážnice.
V prílohe nájdete mapku, na ktorých miestach doporučujeme parkovať. Dočasné (sezónne) parkovisko priamo na začiatku zvážnice za posledným zeleným domom je vhodnejšie pre vozidlá s pohonom 4x4. Tu sa na ľavú stranu zmestí cca 5-6 áut a na pravú stranu tesne pred tabuľou s označením bežeckých stôp cca 8-9 vozidiel (foto 1-5). Obidve miesta sú na pôde mestských lesov, preto Vás prosíme o ohľaduplnosť. Obecný úrad Kordíky bude obidve miesta odhŕňať traktorom. V prípade zaplnenia týchto miest doporučujeme parkovať priamo pred obecným úradom. Je to ďalej k zvážnici, ale blízko krčmy. :)

Milí priatelia, kamaráti prajem Vám za mňa aj za OZ KH príjemné prežitie Vianoc a do nového roku veľa snehu a ešte viac úspešných kilometrov.


Juraj Kundrata, poslanec a predseda športovej komisie Kordíky


>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (3)


Informácie | 21.12.2016 | Karol Kováč | Čítané 1244x | 3 príspevky v diskusii
Nový okruh pre bežkárov v Banskej Bystrici otvorený
Dnes otvorili na plážovom kúpalisku v B. Bystrici 1 km okruh na technickom snehu (2.2.2017 pridané nové fotky)

Informáciu o otvorení bežkárskeho okruhu nám poslal pán Matúš Pavla.

Chceme Vám dať do pozornosti nový bežkársky okruh vytvorený v spolupráci s mestom Banská Bystrica a DIXON RESORT **** , sme vytvorili 1KM dlhý okruh na plážovom kúpalisku v Banskej Bystrici ktorý vedie okolo jazera, okruh je pravidelne upravovaný široký 4 m s dvoma stopami. Okruh sa pravidelne zasnežuje, pre deti je vytvorený sánkarsky kopec aj so skokanským mostíkom a tiež korčuľovanie na jazere všetko je zdarma!

Otvorenie je dnes o 14:00 s primátorom mesta Banská Bystrica
Webová stránka s informáciami:
http://snowlandbb.sk/

2.2.2017 Pridané nové fotografie od. Tomáša Trstenského.


>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (3)


Kremnické vrchy - Skalka | 16.12.2016 | Karol Kováč | Čítané 3070x | 5 príspevkov v diskusii
Večerná rozprávka na Skalke
Perfektne upravené trate pre bežkárov

Priatelia bežkári. Toto sa nedá napísať iba do snehovej správy.

Dnes po príchode na Skalku sme si išli hneď zabehať na inline dráhu. Nič neobvyklé, chodíme s priateľmi za dobrými podmienkami, ktoré tu takmer vždy nájdeme. Rozhodujúce je, či je dostatok snehu, pretože sa v tomto stredisku musíme spoliehať len na prírodu.

Chodíme do tejto oblasti už dve desaťročia ale také perfektné podmienky, aké boli dnes pri večernom bežkovaní si fakt nepamätám. Trať rovná, tvrdá, stopa pre klasiku výborne drží aj v zákrutách. K tomu príjemné počasie, bezvetrie, teplota okolo – 3 st. Ideálnejšie podmienky si neviem predstaviť.

Na trati je vidieť každodennú úpravu a starostlivosť. Od prvého sneženia v tejto sezóne je evidentné, že sa v úprave tratí niečo zmenilo.
Za všetkých bežkárov sa chcem Romanovi poďakovať. Dúfajme, že mu odhodlanie vydrží a budeme si môcť užiť bežkovanie na takto perfektne upravených tratiach počas celej sezóny.


>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (5)






© RK Service 2009-2016                kontakt:adminbezkar.sk