nová registrácia   zabudnuté heslo meno: heslo:





Partnerská stránka www.nabezky.sk
www.nordic-bike.sk
Cyklo-Santé

www.vsetkonabeh.sk
bezkujnaorave.sk
Odporúčam
EUROLOPPET Trailer 2013/2014
*

*

Nové vo FÓRE!
Viete poradiť s mazaním?



www.euroloppet.sk
 Skalka- štadión


www.euroloppet.sk
 Skalka- inline



 Štrbské pleso


www.holidayinfo.sk
 Donovaly


Snehové správy
Počet správ: 372

Propagácia servera
Podpora bežkár.sk

Počet návštev
Online:
2
Dnes:
11
admin:
admin(@)bezkar.sk

Registrovaných:
625 užívateľov.
Biela stopa Kremnica






 
Správy o snehových podmienkach - najnovšie      ... zobraziť všetky správy  
  Dátum Stredisko Trasa Sneh Kvalita Úprava Pridal
18.1.2017  Skalka pri Kremnici  Skalka
Dolinou-Pod čerešňou 
30 až 50 cm  starý sneh sypký  upravené v celej dĺžke  cyklosante 
17.1.2017  Skalka pri Kremnici  Králiky
Hostinec 
25 až 40 cm  starý sneh zľadovatený  upravené v celej dĺžke  miroBB 
17.1.2017  Malé Karpaty  Pezinská Baba
3 km okruh 
15 až 25 cm  starý sneh sypký  upravené v celej dĺžke  soske 
17.1.2017  Skalka pri Kremnici  Králiky
chata nad Tajovom 
20 až 40 cm  starý sneh zľadovatený  upravené takmer v celej dĺžke  stanley 
17.1.2017  Štrbské Pleso  Štadión 5km
Štadión 5km 
40 až 100 cm  nový sneh prašan  upravené v celej dĺžke  Toret 
16.1.2017  Kremnické vrchy  Kordíky
Kordícka zvážnica 
35 až 50 cm  nový sneh prašan  upravené s hrubou vrstvou nového snehu  JMSOZKH 
16.1.2017  Skalka pri Kremnici  Králiky
chata nad Tajovom 
20 až 40 cm  starý sneh sypký  upravené v celej dĺžke  miroBB 
16.1.2017  Kremnické vrchy  Kordíky
Kordícka zvážnica 
35 až 50 cm  nový sneh prašan  prešlapané bežkármi  JMSOZKH 
16.1.2017  Skalka pri Kremnici  Skalka-štadión
inline okruh 
40 až 50 cm  nový sneh prašan  upravené v celej dĺžke  cyklosante 
15.1.2017  Štrbské Pleso  Štadión 5km
Štadión 5km 
40 až 100 cm  nový sneh prašan  upravené v celej dĺžke  Toret 

Záznamov: 171-171 z celkom 171   Najnovšie | Predchádzajúca strana | Ďalšia strana | Najstaršie 

Worldloppet | 15.2.2017 | Ľuboš Halgaš | Čítané 115x | 0 príspevkov v diskusii
Bieg Piastow
Szklarska Poreba

Blíži sa termín behu v Poľsku Bieg Piastow a nám sa v mikrobuse uvoľnili dve miesta na cestu a samozrejme aj 2 miesta na ubytovanie. Ubytovanie je v Szklarskej Porebe v apartmánoch s kuchynkou. Termín odchodu je vo štvrtok 2.3.2017 o 8.00 hod z Banskej Bystrice smer Bratislava a následne cez Čechy do Szklarskej Poreby.Je možné pristúpiť i po trase. Návrat je plánovaný v nedeľu 5.3.2017.

Ak by mal niekto záujem , alebo otazky kontaktujte ma mailom : lubos.halgas@gmail.com

Prihlásiť sa na pretek je stále možne.
http://www.bieg-piastow.pl/index.php/responsive/978-bieg-piastow-2017-ostateczne-terminy-i-glowne-dystanse
>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (0)


Kremnické vrchy - Skalka | 13.2.2017 | Cyklo Santé | Čítané 1332x | 3 príspevky v diskusii
Pozvánka
Testovanie SALOMON bežiek na skate a so SKIN systemom.

V marci 2015 sme na Skalke testovali novinku Salomon bežiek so skinom. Pre veľký záujem testovanie bežiek opakujeme a všetkých vás srdečne pozývame.
KDE: Skalka, bežecký štadión R. Čillíka.
KEDY: 18.2. - 19.2. 2017
V ČASE: 10:00 - 17:00 hod
Ponúkame možnosť testovania bežiek Salomon Nordic
S-LAB SKATE YELLOW, výkonnostné modely pre skate techniku
CARBON SKATE LAB, karbónová bežka
EQUIPE RC SKIN a AERO 9 SKIN s bezvoskovou technológiou SKIN GRIP
a úplnú novinku S/RACE SKIN
(ružový skin zo 100 % mohéru)
Priniesť si treba:
palice,
bežecké topánky.
Viazania na bežkách budú PROLINK (dvojdrážkový systém)
aj SNS PILOT systém
Bežecké topánky budú k zapožičaniu len v obmedzenom množstve!
Testovanie bežiek bude bezplatné.
Viac info v predajni Cyklo-Santé
a na telefóne 0907 858 639
Tešíme sa na Vás!


>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (3)


Mengusovce | 9.2.2017 | Karol Kováč | Čítané 732x | 1 príspevok v diskusii
Mengusovský bežkársky deň
Propozície

Mengusovský bežkársky deň
A. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Usporiadateľ: Obec Mengusovce
Termín a miesto: 12. 2. 2017 štarty od 11.00
Prezentácia: 9.00 – 10.30 h v kancelárií pretekov
Riaditeľ pretekov : Ján Šoltis
Hlavný rozhodca: Mgr. Ján Marosi
Veliteľ trate: Mgr. Miroslav Javorek
Časomerač: Mgr. Roman Pospíšil
Kancelária: Lea Javoreková
Prihlášky: menovite, elektronickou poštou na leajavorekova@gmail.com alebo priamom na mieste

B. TECHNICKÉ USTANOVENIA
Štartovné čísla: sa vydávajú v kancelárií, za stratu štartovného čísla sa účtuje 20,– €.
Štartovné: 5€- žiaci, 5€- dorastenci, 7€- dospelí, hradí sa priamo na mieste, v kancelárií pretekov
Ceny: pretekári na prvých troch miestach obdržia medaily + vecné ceny
Kategórie a dĺžka tratí: I. kategória chlapci a dievčatá narodení 1. 1. 2006 a ml. 1 km, voľne
II. kategória nar. 2004 a 2005 1 km, voľne
III. kategória nar. 2002-2003 4 km, voľne
IV. kategória nar. 1998-2001 (dorastenci a dorastenky) 7,5 km, voľne
V. kategória nar. 1997- 35- roční- muži a ženy- 7,5 km, voľne
VI. kategória 36-50- roční- muži aj ženy- 7,5 km, voľne
VII. kategória 51-60- roční- muži aj ženy- 7,5 km, voľne
VII. kategória veteráni nad 60 rokov, muži aj ženy, 7,5 km, voľne
Otvorenie a výklad trate: 10. 45 hod, 11. 00 hod. začína kategória
Čas štartu: 11. 00 hod. začína III. Kategória, I. a II. kategória 11.30 hod.
Pravidlá: Súťaží sa v disciplíne beh na lyžiach voľnou technikou podľa rozpisu
Spôsob štartu: štartuje sa intervalovo po 30 s podľa kategórií
C. RÔZNE USTANOVENIA
Zdrav. zabezpečenie: Zabezpečené. Každý účastník musí mať kartičku poistenca.
Občerstvenie: Pre účastníkov pretekov zabezpečené občerstvenie
Účastníci pretekov a obecenstvo sa zúčastňujú pretekov na vlastnú zodpovednosť!

Informáciu o podujatí nám poslala pani Lea Javoreková

>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (1)


Poradňa Bežkára | 8.2.2017 | Michal Gonda | Čítané 1711x | 2 príspevky v diskusii
Príbeh s názvom Peltonen
Dlhodobý test bežiek Peltonen na skate očami bežkára - amatéra

Úvodom môjho príbehu by som chcel pozdraviť všetkých priaznivcov bežeckého lyžovania a extra tých, ktorí obľubujú voľný štýl tzv. „skate“, pretože práve tí sa v mojom príbehu možno nájdu...

Bežkám sa venujem už asi 15 rokov a pravdepodobne ako každý z Vás, za toto obdobie som prešiel určitým vývojom. Začalo to spúšťaním sa po zasnežených lúkach na starých drevených bežkách, pokračovalo to neistým presunom na upravené trate, kde som predvádzal niečo medzi klasikou a korčuľovaním :). Po istom čase som prešiel na voľný štýl, kde som sa postupne snažil navyšovať prejdenú vzdialenosť bez zastavenia. Na začiatok 20 m, potom 100 m, 1-2 km, odbehnutá Biela Stopa atď atď. Teraz už to nie je ani tak o navyšovaní prejdenej vzdialenosti, ale o vylepšovaní techniky a zrýchľovaní. Okrem miery talentu každého z nás, majú podľa môjho názoru na týchto veciach veľký podiel aj samotné bežky a ich výber.

Postupne som logicky prechádzal od drevených lyží s tzv. „trojbodkovým“ viazaním (je neuveriteľné, že na tom niekto kedysi vedel odkorčuľovať aj 50 km. Dnes sme asi už veľmi rozmaznaní karbónom a rôznymi sns a nnn profilmy), cez vyššiu strednú triedu lyží, až som sa nakoniec úplnou náhodou asi pred 5 rokmi dostal až na pretekársku triedu značky Peltonen. Kto sa trošku orientuje v ich modeloch určite vie, že to bol najvyšší model od Peltonenu – SUPRA X. Musím povedať, že prechod na pretekárske lyže bol ešte citeľnejší ako z „drevákov“ na strednú triedu. Pamätám sa, že prvýkrát som ich mal po chorobe na in-line na Skalke a nadšenie bolo také veľké, že som si neustálym rýchlym krúžením po dráhe, skoro privodil recidívu choroby :). Lyže boli rýchle a bol som prekvapený, že aj skutočne robia to čo im prikážem. To znamená, že neuveriteľne dobre držali smer v stope a ja som sa mohol sústrediť len na techniku a nie na udržiavanie balansu. Všetci z Vás určite poznáte situáciu, keď je problém s udržaním rovnováhy na bežkách na polozmrznutej a rozjazdenej trati. Peltoneny dokážu udržať smer dokonca aj v takýchto podmienkach. Musím povedať, že som na pár km skúsil aj iné značky pretekárskych bežiek, ale ani na jedných som sa ja osobne necítil tak komfortne a stabilne ako na mojich Peltonenoch Supra X. Ako som teda neskôr zistil, tak práve toto bola tá rozhodujúca vlastnosť, ktorá ma „dostala“. Treba povedať, že Supra X sú možno o niečo ťažšie ako ostatné lyže v tejto kategórii, ale ja osobne určite oželiem pár gramov navyše, za pocit stability na bežkách. Všetkým bežkárom, ktorí si chcú za prijateľnú cenu skúsiť, aké je to behať na „materiále" zo svetových pohárov, odporúčam vyskúšať pretekárske modely Peltonen.

V týchto dňoch sa ku mne dostal (kúpil som si :)) aj najnovší model Peltonen Supra X 2016 a po prejdení cca 100 km musím povedať , že si zachovali rovnakú stabilitu v sklze pri evidentne nižšej hmotnosti a podľa mňa krajšom designe.

Nadšenie pre vyššie spomenutú značku bežiek vyvrcholilo aj tým, že som ich zaradil do ponuky môjho športového e-shopu :

http://www.vsetkonabeh.sk/kategoria-produktu/bezkovanie/

...takže prípadným záujemcom ich vie ponúknuť spokojný majiteľ...

Vidieť ich môžete v galérii nižšie, prípadne naživo na bežeckých tratiach v Banskej Bystrici, na Králikoch, Skalke a priľahlých oblastiach. Dobre si všímajte lyže bežkárov, ktorí na tratiach nebalansujú.

Poznámka 1: Úplný komfort a pocit stability prichádza na začiatku sezóny po najazdení aspoň 100 km. Predsa len keď človek nekorčuľuje 8 mesiacov, treba si trochu zvyknúť...

Poznámka 2: Úplný začiatočníci, ktorí začínajú so „skate“ štýlom, zas až takú stabilitu nemusia hneď cítiť. Tam treba už len nabehať možno tých najťažších úvodných 500 - 1000 km v živote :).

Poznámka 3: Vopred sa ospravedlňujem bežcom – profíkom, za použitú terminológiu. Článok bol písaný len slovnou zásobou, ktorou disponuje bežkár – amatér.

Michal
www.vsetkonabeh.sk






>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (2)


Bežecké preteky | 8.2.2017 | Igor Vančišin | Čítané 371x | 0 príspevkov v diskusii
Nadchádzajúcu nedeľu sa pobeží Košická lyža
35. ročník verejných bežeckých pretekov v lyžovaní

Milovníci športovejšieho bežkovania z okolia Košíc (vítaní sú účastníci i z iných regiónov :o)) budú mať príležitosť zmerať si svoju výkonnosť už túto nedeľu v rámci verejných pretekov Košická lyža. Jej 35. ročník sa uskutoční 12. februára 2017, na tratiach pod Kojšovskou Hoľou, so štartom prvej kategórie o 10:30 hod.

Deň predtým, v sobotu, sa ako "predkrm" pobeží jedno z kôl Slovenského pohára v bežeckom lyžovaní zo štartom o 11:00. Zúčastniť sa ho môžu iba registrovaní pretekári SLA.

Pre cestu ku chate Erika, je vhodné naplánovať si dostatočnú časovú rezervu, keďže komunikácia zo Zlatej Idky nie je v zime pravidelne udržiavaná.

Viac informácií sa dá získať na stránke LK-Metropol Košice alebo na následujúcich odkazoch.
Propozície:
https://www.lkmetropol.sk/sites/default/files/kosicka_lyza_2017.pdf
Registrácia na preteky:
https://www.lkmetropol.sk/registracia

>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (0)


Informácie | 7.2.2017 | Peter Patras | Čítané 754x | 1 príspevok v diskusii
Nová Fatransko - Kráľovská stopa
Dobrý nápad :)

Tak len pre tých, kto ešte nazaregistroval novú chystanú bežkársku trasu Fatransko - Kráľovskú stopu, nie len pre Bystričanov. Uvidíme, či bude obľúbená, ale vyzerá velmi zaujimavo, hlavne z pohľadu ponúkaných alternatív. Prvá je výlet smerom na Kráľovu studňu na čajík, prípadne aj s niečim dobrým :), ďalšia možnosť je o čosi dlhšia a to napojiť sa z Malého Šturca na trasy v Kremnických vrchoch niekde smerom na Tablu. Ideálne by bolo napojiť sa na Severný okruh, ale to je potrebné ešte preskúmať. Autobus bude káždú sobotu odchádzať z BB /Uhliska o 8:30, cena 3 € je tiež fajn, späť o 17.00. Dosť nápadne sa to podobá na obľúbený letný cyklobus. Verím, že trása bude upravovaná v dostatočnej šírke aj pre voľný štýl. Veľmi dobré využitie tiež pre skialpinistov, hlavne pre celedenné túry niekde na hrebeň Križnej. Takže to vyzerá ako veľmi zaujímavý nápad a určite treba vyskúšať.

http://bbonline.sk/pre-bezkarov-je-pripravena-nova-fatransko-kralovska-stopa/
>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (1)


Nízke Tatry - Donovaly | 4.2.2017 | Peter Brečka | Čítané 768x | 1 príspevok v diskusii
Úprava bežeckých tratí na Donovaloch
Aby trate boli pre všetkých

Priaznivá zima, aj keď snehu nie je príliš veľa, ale zas bez výrazných odmäkov, umožnila trate na Donovaloch upravovať pravidelne.

Veľa sa zlepšilo, v týchto dňoch napríklad skútre trate nekazia, psi po nich nebehajú. Objavujú sa chodci, lenže trate sú na značkovaných chodníkoch, tak teda nimi prechádzajú. Pokiaľ je podklad tvrdý ako to bolo počas tejto zimy, tak to nie je až také zlé.

Otázka je, ako upravovať čo najlepšie. Vynaložil som úsilie, kontaktoval som človeka, ktorý tomu velí a ktorý má spojenie s vodičom stroja. Snažil som sa mu vysvetliť, že obojstranná stopa na pomerne úzkych tratiach sa nedá robiť bez toho, aby nenastalo obmedzenie pre skating. Vzdialenosť vnútorných stôp je 130 cm. Pokiaľ sa natiahne riadna hlboká stopa, tak korčuľovanie je skoro až nepríjemné. Dostal som prísľub, že sa to zmení. Dnes na trati bol stav o niečo lepsí. Dve stopy boli na rovnejších úsekoch, ale nepochopiteľne aj na stúpaniach či klesaniach, ale na niektorých áno a na iných zas nie. Rozmýšľal som nad logikou a prišiel som na to, že ten vodič zrejme nebude bežkár a ak, tak turista. Pozitívne bolo, že stopy boli plytšie, trať mäkšia, tak to cez ne išlo. Potom ale dochádza k tomu, že jedna stopa sa ničí a teda pôvodný zámer mať dve stopy zaniká. Dnes som bol na klasike, tak som si užíval výbornú trať, ale vžíval som sa do situácie, keď pôjdem korčuľovať. Všímal som si ostatných bežkárov na klasike, väčšinou šli mimo stopy, pretože namazať na vlhkú vyleštenú stopu nie je jednoduché, ale videl som to aj za iných snehových podmienok. Pre klasiku podľa mňa stačí jedna stopa. Naozaj nepoznám bežkárske stredisko, kde by sa trať upravovala takto naúzko. Šírka tratí na Donovaloch neumožňuje robiť dve stopy.

Píšem to aj preto, aby som získal váš názor, budem veľmi rád, keď napíšte, čo si o tom myslíte. V prvom rade majme na pamäti záujem všetkých, ktorí si na trate vyjdu nielen ako turisti, ale si aj zájdu zašportovať a potrénovať na preteky, napríklad.


>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (1)


Worldloppet | 3.2.2017 | Ľuboš Halgaš | Čítané 436x | 1 príspevok v diskusii
Marcialonga 2017
57km na technickom snehu

29.1.2017 sa uskutočnil 44.ročník Marcialongi. Trasa bola skrátená zo 70 km na 57 km, bežalo sa na technickom snehu.
Štart prebiehal v niekoľkých vlnách z koridorov, kde sme si držali bežky v rukách a na pokyn sme vbiehali do priestou štartu. Tam sme si obuli bežky a vybehli v ústrety krásnej trati zaliatej slnečnými lúčmi. Na trati nás čakali občerstvovačky a veľa fanúšikov. Atmosféra bola vynikajúca.
Posledné 2 km sa bežali do kopca, do mestečka Cavalese. Cieľ bol priamo v centre mesta. Za cieľom bolo pripravené celé zázemie pre pretekárov: občerstvenie, vrecia s vecami, úschovňa lyží, sprchy a v blízkom centre pasta party a diplomy.
Nádherné preteky, na ktoré je problém získať štartové číslo. Zrejme aj to je dôvod pre nízky počet slovákov na štarte. Ja som pre získanie čísla absolvoval jesenný Marcialonga beh 26 km z Moeny do Cavalese. A na tomto základe sa podarilo vybaviť číslo na zimné preteky.

Pripájam link na fotky :http://lubos28.rajce.idnes.cz/Marcialonga2017/
>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (1)


Informácie | 3.2.2017 | Martin Vojtek | Čítané 1236x | 1 príspevok v diskusii
Znova rýchle lyže.
Štruktúra lyží v domácich podmienkach.

Sklzové vlastnosti lyže závisia predovšetkým od druhu materialu sklznice, potom od štruktúry sklznice a až nakoniec od druhu použitých voskov. Poradie dôležitosti nie je náhodné. Kvalitná sklznica dokáže absorbovať vosk a udržať ho dostatočne dlho, preto kvalitné lyže jazdia dobre aj po niekoľkých hodinách jazdenia.
Lyžiam isto prospieva pravidelné parafínovanie. Dalo by sa tvrdiť, že čím viac cyklov voskovania lyža absolvuje, tým schopnosť sklznice udržať vosk narastá. To platí predovšetkým pri nových lyžiach. Z toho dôvodu nové lyže podávajú plný výkon až po určitom "zabehnutí", t.j. až po 20-30 cykloch voskovania. Tento proces sa dá urýchliť pomocou zariadenia zvanom Termobox, alebo Hot-box. Viac o Termoboxe nájdete tu. http://www.sigges.com/blog/swix_hot_box_service/
Lyže voskujeme nielen za účelom zníženia trenia, ale aj za účelom ochrany sklznice pred vysychaním a vplyvu prostredia/prach,mechanické nečistoty a pod./Každú sklznicu možno degradovať ak ostane dlhšiu dobu bez vosku. Takáto sklznica pomaly oxiduje a jej schopnosť prijímať a udržať vosk časom klesá. UV žiarenie taktiež urýchľuje stárnutie sklznice, preto túto zbytočne nevystavujeme slnečným lúčom. Pokiaľ možno, lyže vždy parafínujeme, ak zistíme, že vosk na sklznici už nie je. Na letné uskladnenie lyže parafínujeme mäkkým voskom, vosk nesťahujeme, nechávame ho len tak zažehlený.
Druh sklznice ovplyvniť nedokážeme, jeho povrch však áno. Mnohím lyžiarom sa stalo, že ich kedysi rýchle lyže sa opotrebovali, stratili štruktúru, vyhladili sa do hladka a dnes sú aj po navoskovaní pomalé, hlavne za teplejších podmienok. Je to preto, že vodný film, ktorý vzniká pri trení hladkej lyže a snehu vytvára sací efkt. Podobne ako dve hladké plochy po sebe ťažko kĺžu, ani hladká lyža nikdy nebude rýchla, doslova sa prisáva na sneh. Iný prípad je zjazvená lyža po škrabancoch. Tu kladú odpor hlavne mikrožliabky, ktoré nesmerujú v osi kĺzania.
Riešenie poskytuje vytvorenie novej štruktúry, ktorá sa do sklznice vybrúsi na špeciálnom zariadení. Profesionálne štrukturovanie bežeckých lyží na Slovensku nehľadajte, ak existuje, tak iba vo veľmi obmedzenej miere pre potreby vrcholového športu.
Štruktúru sklznice, ktorá ovplyvňuje sklzové vlastnosti omnoho výraznejšie, ako by sme si poniektorí dokázali pripustiť, si však dokážeme vyrobiť aj sami. Ako to spraviť v čisto amatérskych podmienkach ? Moje skúsenosti a riešenie prinášam v nasledovných riadkoch.
Na miesto drahých zariadení použijeme obyčajný brúsny papier. V prvom rade chcem pripomenúť, že toto domáce štrukturovanie v žiadnom prípade nemôže nahrádzať v plnej miere profesionálne zariadenie. Avšak v našej klíme, kedy sa častejšie vyskytujú skôr teplejšie podmienky/od -5°C a teplejšie/, tento proces celkom postačuje. Citeľne vylepšuje sklz nielen turistických, ale aj výkonostných lyží.
Na začiatku som používal suchý brúsny papier, ale čoskoro som prešiel na mokrý proces, nakoľko oder so sklznice sa lepšie zbiera za prítomnosti vody a na vode má sklznica menej zostatkových vláskov. Pochopiteľne druh štruktúry bude lineárny/a iba jeden/ a budú to drobné ryhy v jednej línií s pozdĺžnou osou lyží. Veľkosť rýh závisí od zrnitosti šmirgľového papiera, ale podľa skúseností viem, že nad zrnitosťou 120 a vyššie nemá zmysel uvažovať, nakoľko je štrukturovanie nevýrazné a lyža je relatívne hladká. Môj postup vychádza z ťahania mokrého brúsneho papiera /zrnitosti 40,60, resp.80/ po sklznici, v smere od špičky k pätke.
Lyžu najprv zbavíme starého vosku a jednoducho zvlhčíme zklznicu mokrou hubou. Brúsny papier/drsnosť 40/ ťaháme po celej dĺžke 3-10 krát, v závislosti od toho ako veľmi bola pred tým sklznica hladká,resp.poškodená. Ryhy a škrabance by sa mali postupne každým ťahom strácať. Na sklznici nám potom ostáva iba zvrásnená štruktúra od brúsneho papiera a otrep, ktorý je treba zakaždým ťahom pozbierať. V druhom kole prejdeme po sklznici ešte 1 krát papierom/drsnosť 80/ pre zjemnenie a vyčistenie naznačenej štruktúry. Pokiaľ sú poškodené hrany lyží, tie šmirgľujeme papierom/drsnosť120/. Ak sme to vykonali, sklznicu vyutierame do sucha a prejdeme 20-30 krát kovovým kartáčom, ktorým vytiahneme prebytočné vlásky sklznice. Štruktúru takto zosilníme. Po tomto úkone sklznicu naolejujeme, olej môžme požiť od fy REX, ale osvedčil sa mi aj olivový z lekárne. Naolejované lyže otočíme sklznicou smerom hore a necháme cca 12hod uskladnené v dobre vykúrenej miestnosti. Olej sa tak dobre penetruje do čerstvo vybrúsenej sklznice a zabezpečí jej základnú vodovzdornú funkciu. Po uplynutí 12 hod prebytočný olej poutierame a lyže naparafínujeme mäkkým voskom. Lyže po takejto úprave, pokiaľ boli hladké, alebo značne zjazvené, budú citeľne rýchlejšie. Lyže, ktoré neboli pravidelne parafínované, možno teraz povavažovať ako lyže nové, nakoľko zoxidovaná vrstva sklznice/cca0,6mm/ bola touto úpravou navždy odstránená.
Sám som takto upravil viacero párov lyží nielen sebe, ale aj priateľom. Zakaždým sa lyže očividne zrýchlili, najvýraznejšie sa to prejavuje na snehoch okolo teplôt -4°C až 0°C. Viac sa zrýchlia lyže pred tým hladké, menej zase so zachovanou štruktúrou, ale poškodenou bočným ryhovaním.
Celý postup štrukturovania nezaberie viac ako 2 hod, s následným dokončením na druhý deň. Získaný efekt je veľmi dobrý vzhľadom na to, že sa jedná o jednoduchú lineárnu štruktúru a vzhľadom na minimálne vynaložené prostriedky.

Martin VOJTEK


>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (1)


Euroloppet | 30.1.2017 | Jozef Mecele | Čítané 1742x | 21 príspevkov v diskusii
Uskutočnil sa 44. roč. Bielej stopy
Výborné trate, krásne počasie. Na Bielej stope bežci z dvanástich krajín

O 44. roč. Bielej stopy (28. - 29. jan. 2017) tlačová agentúra TA SR na portáli nasziar.sme.sk:

Skalku pri Kremnici obsadili bežci na lyžiach. Konal sa tam už 44. ročník Bielej stopy, diaľkového behu zaradeného do seriálu Euroloppet.


V sobotu sa víťazne otestovala slovenská reprezentantka Alena Procházková (LK Slávia Ekonóm B. Bystrica). Dominovala na 25 km trati s voľnou technikou a obhájila triumf z vlaňajška.


Triumf Jurča a Mikuša
Na dvojnásobnej vzdialenosti bol najlepší Michal Jurčo zo Ski Team Štrbské Pleso, polovičnú najrýchlejšie zdolal Ján Mikuš z KBL Jasná.

Bielu stopu poznačilo v sobotu príjemné slnečné počasie a výborne upravená trať v Kremnických vrchoch. Pretekári si z podujatia odniesli len príjemné zážitky. Nie každý však dobehol do cieľa na Lyžiarskom štadióne Rudolfa Čillíka s úsmevom na tvári. Medzi mužmi na 25 kilometrovej trati síce Ján Mikuš jasne zvíťazil, no o druhú priečku sa bojovalo tak urputne, že došlo ku kolízii, Erik Urgela ju s Jánom Holigom neustál a tesne pred cieľom sa nie vlastnou vinou nevyhol pádu. Na dvojnásobnej vzdialenosti zasa na dno síl siahol víťaz, bývalý slovenský reprezentant Michal Jurčo a v cieli skončil na snehu úplne vyčerpaný.

„Tých 45 kilometrov sa mi bežalo fajn, no posledné štyri som prežíval veľkú krízu,“ predýchaval útrapy Michal Jurčo.

„Prejavili sa vek i menšia trénovanosť, poriadne som sa pripravoval len mesiac dva, točila sa mi hlava, preto som veľmi rád, že som zvíťazil. Ku koncu som stratil dosť z náskoku, ktorý ma dlho sprevádzal. Nerátal som s víťazstvom, možno s umiestením v trojici najlepších. Bielu stopu poznám veľmi dobre, aktívne zhruba dvadsať ročníkov, aj som v minulosti raz vyhral, takže si toto víťazstvo veľmi vážim.“

Príprava na MS
Alena Procházková smeruje prípravu na majstrovstvá sveta a víťazstvo ju v rámci tréningu dobre naladilo.

„Ja ďakujem organizátorom za výborné trate, vyšlo aj počasie, takže to bol po ťažkých tréningoch ďalší, no príjemnejší test. Trochu som sa s mužmi ponaháňala, spolupracovali, bolo to fajn. Cítim sa dobre, aj keď mi je ľúto, že som nemohla absolvovať viac Svetových pohárov, z desiatich len jeden. Zabrzdili ma financie, no dúfam, že nejaké na majstrovstvá sveta zostanú.“
Na 25 kilometrov mužskej vzdialenosti si víťazstvo užil Ján Mikuš.

„Vynikajúce preteky na parádne upravených tratiach,“ pochválil podmienky. „Som ešte junior, víťazstvo ma prekvapilo. Snažil som sa o trhák, na osemnástom kilometri sa mi aj podaril, a potom som sa už snažil náskok odkontrolovať.“

Bielu stopu si opäť užívali aj niektorí známi športovci a medzi nimi aj viacnásobný majster sveta v thajskom boxe Vladimír Moravčík.

„Už som tu tretíkrát za sebou a užívam si to. Bežky sú mojím druhým športom, je to super na kondíciu. Biela stopa je nádherná, umiestenie nie je podstatné, dôležité bolo poriadne sa vybehať. Trochu som prepískol začiatok, pretože taktika bola nekompromisná, nešetriť sa a ak sily nevydržia, tak postupne z tempa uberať. V závere mi trochu v náročnom stúpaní zatvrdli nohy, no vzhľadom na to, že som si predtým bežky doprial len šesťkrát, tak to dopadlo celkom dobre. Tento beh bol aj súčasťou mojej prípravy, 6. mája zápasím o ďalší titul majstra sveta proti súperovi z Maroka. A možno aj vďaka Bielej stope zvíťazím,“ dodal s úsmevom.

V nedeľu sa mená opakovali
V nedeľných pretekoch na tridsať kilometrov klasicky sa zopakovali na stupňoch niektoré mená zo soboty. Medzi mužmi finišoval do cieľa na Skalke s presvedčivým náskokom Ján Mikuš z KBL Jasná, medzi ženami taktiež s jasnou prevahou Ingrid Hebíková (ŠKP B. Bystrica). Na 44. ročník bude mať len víťazné spomienky Ján Mikuš.

V sobotu bol v Kremnických vrchoch najlepší na 25 kilometrov voľne a v nedeľu zdolal aj najrýchlejšieho zo sobotnej 50-tky voľnou technikou Michala Jurča zo Ski Team Štrbské Pleso. Účastníkom aj v nedeľu doprialo počasie a šéf organizačného výboru Ivan Ivanič si pochvaľoval.

„História si určite bude pamätať na rozprávkové scenérie 44. ročníka, čo sa v predchádzajúcich rokoch nedalo povedať, ani o snehových podmienkach, ani o počasí,“ povedal Ivan Ivanič. „Predtým sme zažili kalamitu, aj úplné zrušenie pretekov pre nedostatok snehu, štadión pod vodou a vlani malý okruh na kameňovom povrchu. Teraz sme snehu mali, no nie brutálne veľa, na juhu sme museli aj dohadzovať. Delegát z FIS-u bol vysmiaty, opäť sme po dlhých rokoch pripravili 50 km trať, a to bol pre nás najdôležitejší argument. Prispôsobili sme sa a naplnili nové pravidlo FIS, že lyžiarsky maratón musí mať 50 km, a potom sa s ním ráta v bodovaní FIS.“

Domácich nad štandard
Počet účastníkov vysoké čísla nedosiahol a ani nebolo treba.

„Domácich sme mali jemne nad štandard, zahraničných menej, aj keď to bolo opäť o 12 krajinách,“ vyčíslil Ivanič.

„Pocítili sme posledné tri problematické roky, zahraniční pretekári si musia cestu organizovať, vopred objednávať a asi teraz nechceli štvrtýkrát za sebou riskovať. Platíme daň za počasie v predchádzajúcich ročníkoch a treba len dúfať, že sa rýchlo vrátime do osvedčených koľají. V účasti chceme pridať, zvykom bola sobota vyše 600, nedeľa 400, medzi 1000 až 1100 dovedna. Náš dlhodobý cieľ, vzhľadom na ekonomiku a aby sme bez väčších bolestí brucha prežili, je 1600 až 1800 bežcov počas dvoch dní.“
Biela stopa sa cíti v spoločnosti Euroloppetu podľa slov Ivana Ivaniča komfortne.

„Pozvánky do Worldloppetu sme mali, aj pred dvoma rokmi, vlani už žiadne neprišli. Rozhodli sme sa jednoznačne, že do Worldloppetu nevstúpime. Je to aj nákladová položka a my sa cítime v Euroloppete ako doma. To, čo do toho vkladáme, sa nám niekoľkonásobne vracia, či už v reklame, kde sa vytvára priestor odprezentovať podujatie i celý región. Tento benefit sa nám opláca, už aj preto, že fungujeme bez štátnych zdrojov.“

Výsledky:
25 km voľnou technikou
muži: Ján Mikuš (KBL Jasná) 1:15:53,2, 2. Erik Urgela (MKL Kremnica) 1:17:21,6, 3. Ján Holiga (KBL ŠKP Martin) 1:17:24,1
ženy: 1. Alena Procházková (LK Slávia Ekonóm B. Bystrica) 1:22:40,8, 2. Simona Mičušíková (VK Tatran) 1:43:40,0, 3. Tamarka Minárová (Biatlon Predajná) 1:48:02,7

50 km voľnou technikou
muži: 1. Michal Jurčo (Ski Team Štrbské Pleso) 2:44:04,8, 2. Pavel Petr (Ski Jilemnice) 2:44:49,4, 3. Róbert Kleberc (Dulcia.sk) 2:48,53,3
ženy: 1. Darina Krausová (Dom srdca Martin) 3:24:48,3, 2. Andrea Hrašková (B. Bystrica) 3:25:49,6

30 km klasicky
muži: 1. Ján Mikuš (KBL Jasná) 1:42:15,4, 2. Michal Jurčo (Ski Team Štrbské Pleso) 1:47:05,1, 3. Ján Holiga (KBL ŠKP Martin) 1:48:37,0
ženy: 1. Ingrid Hebíková (ŠKP B. Bystrica) 2:17:53,7, 2. Martina Gabčíková (MKL Kremnica) 2:28:36,4, 3. Jaroslava Lauková (ŠK Selce) 2:38:52,2




Čítajte viac: https://nasziar.sme.sk/c/20445423/vyborne-trate-krasne-pocasie-na-bielej-stope-bezci-z-dvanastich-krajin-foto.html#ixzz4XFGz6oZ3

>>> viac >>> otvor článok s diskusiou (21)






© RK Service 2009-2016                kontakt:adminbezkar.sk